Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.


Kehoälyn toimintatavat

3.6.2015

Kehoälyn Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa

(sisältäen säännöllisen harjoittelun)

 Halutaan aidosti ymmärtää kehon muutoksien tapahtuvan parhaalla tavalla riittävän hitaasti, jolloin terveyden edistyminen tulee mahdollisimman pysyväksi ja pitkäaikaiseksi.

Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa

3.6.2015

Lempeän harjoittelun toimintatapa

  Kehoälyn®  jokainen harjoitus tai liike tehdään vain siihen asti kuin aidosti hyvältä tuntuu. Tehdään mahdollisimman lempeästi, pehmeästi ja rennosti. Tehdään riittävän kevyesti.

Lempeä harjoittelu

Kehoeetikon blogissa on paljon lähes ajattomia kirjoituksia. Ja siellä täällä muualla. Tässä linkkejä niihin:

 

Kehoälyn opettamiseen tarvitaan kunnollinen koulutus. Kehoälyn Mestarit ovat varsin taitavia ja laajasti asiaansa osaavia. Tässä blogikirjoitus, jossa on listattu mitä kaikkea Kehoälyn Mestarit osaavat.

Luukku-lehden artikkeli marraskuussa 2014.

Kehoälyn harjoittelu vahvistaa mielenterveyttä. Siitä on kirjoitus täällä. Kirjoitus sisältää myös konkreettisen esimerkin siitä, miten Kehoälyn harjoittelulla on ollut hyvää vaikutusta mielenterveyteen.

Kehoälyn harjoittelu parantaa itsetuntoa ja auttaa ongelmien ratkaisemisessa. Siitä youtuben video täällä ja lyhyt blogikirjoitus täällä.

Kehoälyn harjoittelu auttaa toipumaan erilaisista sairauksista ja saattaa pidentää elinikää. Asiasta kertova käytännön esimerkki löytyy täältä.

Kehoälyn vaikutuksista vyöruususta paranemiseen on käytännön esimerkki täällä.

Tässä miehille tarkoitetussa kirjoituksessa kerrotaan Kehoälyn harjoittelun vaikutuksista mieskuntoon ja hormonien toimintaan.

Täällä on blogikirjoitus, jossa pohditaan Kehoälyn merkitystä sosiaaliseen älyyn ja hiukan traumojen vaikutuksista sekä Kehoälyyn että sosiaaliseen älyyn.

Kehoälyn vaikutuksista ja avusta oppimiseen ja opiskeluun, sekä oppimistuloksiin ja älykkyyteen kerrotaan täällä. Empiirisen kokemukseni perusteella väitän täällä, että Kehoälyn aktiivinen harjoittelu vaikuttaa älykkyyteen lisäten sitä tai sen kykyä ilmetä.

Tunneäly, Kehoäly ja sosiaalinen äly liittyvät toisiinsa. Täällä kerron kuinka.

Sydämen älykkyys ja Kehoäly ovat yhteydessä toisiinsa. Siitä on kirjoitus täällä.

Kirjoitus siitä mitä on kehoetiikka löytyy täältä, ja kehoetiikan periaate määritellään täällä. Kehoäly ja kehoetiikka liittyvät saumattomasti yhteen.

Kehoälyn toimintatavat ovat tärkeä syy siihen, miksi Kehoälyn harjoittelu on niin erinomaisen toimiva ja järkevä asia. Lempeän harjoittelun toimintatapa ja sopivan Hidas kiiruhtaminen ovat aitoja ja todellisia asioita Kehoälyn harjoittelussa.

Kehoälyn harjoituksia kehitetään koko ajan eteenpäin, vieläkin paremmiksi, jos se on mahdollista. Eli silloin ilmenee Creatio Aeterna.

Kehoälyn yksi ulottuvuus ja osa-alue on terveysmeditaatio eli MindWellness terveysmeditaatio. Terveysmeditaation taustaa, ajattelua ja filosofiaa kerrotaan täällä. Huumori kuuluu oleellisena osana Terveysmeditaatioon. Tässä huumoria.

Kehoälyn ja sen harjoittelun vaikutuksista hermostoon olen kirjoittanut monesti. Hermoston tasapainottamisesta ja vahvistamisesta olen kirjoittanut täällä. Hermoston tasapainotusliikesarjasta eli NSB Formista on tietoa täällä. Kehoäly-liikesarjasta, Virtaavasta asennosta ja Elävöittävästä liikesarjasta kerron täällä. Pelkästään Elävöittävästä liikesarjasta kirjoitan täällä. Hermoston toiminnasta ja stressin luonteesta löytyy kirjoitus täältä.

Kehoäly ja sen harjoittelu parantaa työkykyä, työhyvinvointia ja luovuutta. Siitä kirjoitan täällä.