Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.


Kehoälyn toimintatavat

3.6.2015

Kehoälyn Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa

(sisältäen säännöllisen harjoittelun)

 Halutaan aidosti ymmärtää kehon muutoksien tapahtuvan parhaalla tavalla riittävän hitaasti, jolloin terveyden edistyminen tulee mahdollisimman pysyväksi ja pitkäaikaiseksi.

Hitaan kiiruhtamisen toimintatapa

3.6.2015

Lempeän harjoittelun toimintatapa

  Kehoälyn®  jokainen harjoitus tai liike tehdään vain siihen asti kuin aidosti hyvältä tuntuu. Tehdään mahdollisimman lempeästi, pehmeästi ja rennosti. Tehdään riittävän kevyesti.

Lempeä harjoittelu

Kehoälyn ohjaajat ja opettajat

Kehoälyn ohjaajien koulutus tapahtuu tällä hetkellä yksityisopetuksessa ja pienryhmissä.

 

Tietoa Kehoälyn opettajien tasoista ja opiskelusta

 Kehoälyn opettajia on kahdeksaa tasoa. Alin taso on Kehoälyn noviisiohjaaja. Sen  jälkeen tulee kaksi ohjaajatasoa, joita seuraa kaksi opettajatasoa. Kolme korkeinta osaamisen tasoa ovat Kehoälyn Mestarien tasot. Tasot on nimetty sekä suomeksi että englanniksi. Visuaalisesti orientoituneiden iloksi ohjaajien tasoja symboloivat myös eri värit. Esimerkiksi alin eli noviisitaso on punainen ja sen englantilainen nimi on osuvasti Cardinal.

Kehoälyn opiskelussa edetään taso kerrallaan. Jokainen taso graduoidaan. Graduoinnissa tarkistetaan, että kyseinen henkilö osaa oman ja kaikken alempien ohjaajatasojen kaikki tekniikat ja muut Kehoälyn opettamiseen vaadittavat oleelliset asiat.

Kehoälyn ohjaajaksi opiskelussa tavallisin tapa on aloittaa Kehoälyn Mestarin opinnot, joissa edetään taso kerrallaan, mutta sitoudutaan vahvasti ja aktiivisesti opiskelemaan Kehoälyn arvostettavaa taitoa. Tapio Sippoinilta voi myös varmistaa, onko joku muu Kehoälyn ohjaajana esittäytyvä henkilö oikeasti pätevä ja riittävän kyvykäs opettamaan Kehoälyn taitoa ja harjoituksia, sillä pätevistä Kehoälyn ohjaajista on olemassa tarkka ajantasainen lista.

 

Kehoäly, elämäntaitojen sui generis?

Omalla tavallaan Kehoälyn kohdalla kyseessä on ainutlaatuinen, hieno ja vaativa taito, jossa riittää oppimista koko loppuelämäksi. Toisaalta Kehoälystä on myös hyötyä elämän loppuun asti. Kehoälyn säännöllinen harjoittelu yleensä optimoi siltä osin eliniän. Kehoälyä harjoitelleen vanhuus on siinä mielessä poikkeava, että yleensä Kehoälyä harjoitellut vanhus on elänyt paljon terveemmän ja usein myös antoisamman elämän kuin ne, joilta Kehoälyn aktiivinen harjoittelu ja siten Kehoälyä on puuttunut.